fredag 28 april 2017

Oros-dagbok

Men min psykolog pratar jag mycket om min ångest, panikångest och sociala fobi. Om saker jag oroar mig för.

Jag kan oroa mig för saker som ska ske långt in i framtiden. Exempelvis ska jag om två månader åka tåg 90 mil ensam med hunden eftersom min sambo jobbar. Det oroar jag mig för. Och har ångest. Och mår dåligt. Men varför?

Min psykolog gav mig i läxa att börja föra oros-dagbok. Varje dag får jag 10-20 minuter på mig att oroa mig. Då skriver jag ner allt jag oroar mig för i min oros-dagbok. Det behöver inte vara sammanhängande. Det kan se ut lite hur som helst. Några tankar här, ett fragment där. Tanken är att jag ska skriva av mig allt då, och sen lägga oron åt sidan resten av dagen. Det är skitsvårt.
Jag försöker att skriva varje dag, men det är inte alltid jag kommer ihåg det eller har tid. Jag vill inte skriva för sent in på kvällen för då är jag rädd att oron ska följa med mig in i sömnen och jag sover dåligt.
Jag ska sätta mig nu och skriva lite. Tampas med mina demoner. Hoppas det funkar!


En bild från häromdagen när jag skrev på café med två av mina klasskamrater

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar